Bizimle iletişime geç
Haberlerim

Haberlerim

Sağlıklı Kilo Vermenin Yolları

SAĞLIK

9 Şubat 2020 Pazar 13:17:57

Sağlıklı Kilo Vermenin Yolları

Sağlıklı kilo vermenin ilk adımında bir kere şunu yapmanızı istiyoruz sizden birincisi siz bir zayıflama diyetinde değilsiniz! Bu psikolojiden kendinizi çıkarın. Burada yapacağımız sadece beslenmemize ince ayar çekmek beslenmemizin niteliğini ve niceliğini değiştirmek olacaktır.

Sağlıklı kilo vermenin ilk adımında bir kere şunu yapmanızı istiyoruz sizden birincisi siz bir zayıflama diyetinde değilsiniz! Bu psikolojiden kendinizi çıkarın. Burada yapacağımız sadece beslenmemize ince ayar çekmek beslenmemizin niteliğini ve niceliğini değiştirmek olacaktır. Böylelikle hiç sıkıntıya girmeden hiç sıkıntı çekmeden hiç aç kalmadan kilo vermeye başlayacaksınız. Sağlıklı beslenmenin il k adımı birtakım genel prensipleri bilmektir. Bu prensiplerin başında gıdaların kalori yoğunluğu geliyor Bazı gıdalar kaloride çok yoğundur bazıları ise yoğun değildir. Bir kase diyelim üç top dondurma bu dondurmanın içerisinde bol miktarda süt sütle beraber gelen yağ ve bol miktarda şeker vardır.200 250 grmlık bir dondurmada 300,350 kalori vardır bu gıda kaloride yoğun olduğunu gösterir. Kaloriyi miktar bakımından düşünecek olursanız o üç top dondurmayı üç dakikada yerseniz doygunluğa ulaşmazsınız. Ve biraz sonra oturursunuz bir top daha yersiniz. Hiç bir şekilde doygunluğa ulaşmazsınız çünkü doymamış oluyorsunuz. Öte yandan kalori yönünden düşük gıdalar var. Bunlar sebzeler salatalar ve birçokta meyve. Bu gıdaların kalori yoğunluğu çok az olduğu için bunlarda aynı kalori çok yüksek miktarda yemeniz gerekiyor. Dolayısıyla kalorisi çok az olan gıdaları tercih etmeliyiz. Farkındaysanız bir takım şeyleri yok etmiyoruz ama biraz oranlarını değiştirmeliyiz. Zayıflama diyetleri yemek kısıtlaması prensibine dayanır ve metabolizmayı yavaşlatır. Metabolizmayı az yiyerek kandıramazsınız. Çok yiyerek kandırabilirsiniz. Yani bir tas dolusu salata yediğiniz zaman doygunluğa çok kısa sürede ulaşacaksınız. Kaloride zayıf diye tarif ettiğimiz salatalar, sebzeler, meyveler mineral ve antioksidan bakımından çok zenginlerdir. Gün içinde mutlaka beş porsiyon meyve sebze veya salata yemek daha sonra bunu yedi sekize dokuza çıkaran dahi olmuştur. Mutlaka günde beş defa meyve sebze salata yememiz hem kilo kontrolü bakımından hem de sağlıklı beslenme açısından çok önemlidir. Dengeli beslenmede liflerin yeri de çok önemlidir. Liflerden zengin beslenen kişilerin kansere, kalp damar hastalıklarına yakalanma riskinin %15 ila %35 daha az olduğunu göstermektedir. Bazı sebzelerin lif oranı aşağıdaki gibidir;

Bezelye(100 gramında 16gram lif bulunmaktadır.)

Mercimek(100 gramında 16 gram lif)

Brokoli (100 gramında 10gram lif)

Lifin her türlüsü faydalıdır. Lifler insan sindirim sistemi tarafından sindirilemiyor fakat lifler bağırsaklarımızdaki faydalı probiyotik bakterilerin en önemli gıdasıdır. Bu bakteriler bizim sindiremediğimizi sindiriyorlar ve kendilerine gıda olarak kullanıyor. bunun karşılığında bize kısa zincirli yağ asitleri denilen birtakım faydalı yağlar hediye ediyor. Bu asitler bağırsak duvarlarımızı besleyerek bağırsak kanserlerine karşı koruyor. Bunlar kana karıştıklarında bilinen omega 3 yağları gibi etki gösteriyorlar. En sağlıklı beslenme bunun gibidir.

Devamını Oku
Yorum yapmak için tıkla

Bir cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Popüler

Yeni Haberler

Yukarı