Neden Kilo Veremiyorum? Sebebi Stres Olabilir mi?
Bizimle iletişime geç
Haberlerim

Haberlerim

Neden Kilo Veremiyorum? Sebebi Stres Olabilir mi?

SAĞLIK

11 Şubat 2020 Salı 20:09:45

Neden Kilo Veremiyorum? Sebebi Stres Olabilir mi?

Çevrenizde kilo vermeye çalışan kişiler var ise şu ifadeyi çokça duymuşsunuzdur. “Yemiyorum ama neden kilo veremiyorum ki!” Belki sizde kendi kendinize bir çok kez aynı cümleyi kurmuşsunuzdur. Peki, gerçekten neden kilo veremiyorsunuz?

Çevrenizde kilo vermeye çalışan kişiler var ise şu ifadeyi çokça duymuşsunuzdur. “Yemiyorum ama neden kilo veremiyorum ki!” Belki sizde kendi kendinize bir çok kez aynı cümleyi kurmuşsunuzdur. Peki, gerçekten neden kilo veremiyorsunuz? Her şeyi yapıyorsunuz, çok yemiyorsunuz, dengeli olarak besleniyorsunuz, her gün düzenli de egzersiz yapıyorsunuz ama yine de kilonuz değişmiyor ise kilo veremiyor oluşunuzun sebebi stres olabilir mi?

Bu gibi durumlarda kilo kaybını engelleyen en önemli sebeplerin başında stres gelmektedir. Peki, stres sizin yağ hücrelerinizi nasıl etkilemeyi başarıyor? İşte bu yazımızda size stresin zayıflamanıza nasıl olumsuz etki ettiğini açıklamak istiyoruz.

Stres Zayıflamaya Nasıl Engel Olur?

  • Stres, özellikle göbek ve basen bölgesinde yağ depolamasını sağlayan kortizolün hormonunun salınmasına neden olmaktadır. Bu nedenle siz ne kadar dikkat ederseniz edin stres olduğu sürece yağ kaybına değil yağ deposuna sebep olmaktadır.

 

  • Stres, özellikle östrojen, progesteron, testosteron ve tiroid bezleri gibi hormonları etkilemektedir. Vücudumuzun metabolizmasını ve enerji dengesini sağlayan pek çok hormonu etkileyerek metabolizmanın bozulmasına sebep olmaktadır.

 

  • Stres olması vücutta ki kan şekerinin düzenlenmesi ile ilgili problemlere de yol açmaktadır. Düzensizleşen kan şekerine bağlı olarak günlük besin tercihlerimizin daha çok şekerli gıdalara kaymasına neden olabiliyor.

 

  • Stres’ in etkilediği bir diğer organımız ise sindirim sistemidir. Bu durum yediğiniz besinlerin yeterince iyi sindirilmemesi anlamına geliyor. Yediğimiz besinlerin iyi bir şekilde sindirilmeyip emiliminin gerçekleşmiyor olması ise vücutta biyokimyasal dengesizlikler oluşturmakta ve bu durumda kilo almaya sebep olmaktadır.

Beslenme Şeklimizi Değiştirerek Stresten Kurtulabilirsiniz

  • Vücut içerisinde ki tüm dengeyi alt üst eden ve bu nedenle kilo vermeye de engel olan stresten kurtulmak doğru beslenmek ile mümkün olmaktadır. Bazı besinlerin vücudumuzdaki stres seviyesini azaltıcı etkileri bulunmaktadır. İşte stresinizi azaltmanız için beslenmenizde yapmanız gereken ufak değişiklikler;

 

  • Ana öğününüzde iyi protein kaynaklarından biri mutlaka olmalıdır. Çünkü tüm hormonların ve hücrelerin yapısı proteinlerden oluşmaktadır ve bu yüzden hücrelere ve hormonlara sağlıklı çalışabilmeleri için hammadde sağlamak önemlidir. İyi protein kaynakları için balık, tavuk, et, yumurta, süt, yoğurt, kurubaklagilleri tavsiye edebiliriz.

 

  • Bol bol iyi yağlardan tüketmek ilk hedefiniz olmalıdır. Çünkü beynimizin yaklaşık olarak %60’ı yağdır ve iyi yağlardan zengin beslenerek beyin yapısını da desteklemiş olursunuz. Mutlu bir beyin ise stresten uzak mutlu bir beden anlamına gelmektedir. İyi yağlar için somon, uskumru, sardalye, alabalık ve ringa gibi yağlı balıklar ve ceviz, kabak çekirdeği gibi yağlı tohumlar tavsiye edebiliriz.

 

  • Tirozin içeren besinler sağlıklı bir duygu-durum oluşmasında etkili olduğu için Tirozin yönünden zengin besinleri öğünlerinize mutlaka eklemelisiniz. Tirozin açısından zengin besinler için Kahve, yeşil çay, çiğ kuruyemişler, zerdeçal ve yulaf ezmesi tavsiye edebiliriz.
  • Serotonin yani mutluluk hormonu seviyesini arttıran triptofan açısından zengin gıdalarda mutlaka tüketilmelidir. Triptofan açısından zengin besinler için hindi, fındık, badem, balık, süt, yumurta ve peynir tavsiye edebiliriz.
  • Çok fazla stres altındaysanız ve gevşemekte güçlük çekiyorsanız, magnezyum yönünden zengin besinleri mutlaka beslenme listenize eklemelisiniz. Çünkü magnezyum vücudu rahatlatmak için harika bir destek olacaktır. Magnezyum açısından zengin gıdalar ise ıspanak, pazı, badem, avokado ve siyah fasülyedir.

Kilo verme yolunda önümüzde ki engelleri aşmanın bir çok yolu vardır. Bazen çok sıkı bir diyet programı uygulamak yerine stres seviyenizi düşürmeye odaklanmak başarılı kilo kaybının gizli anahtarı olabilmektedir. Bu nedenle diyet programınız süresinde kendinize iyi ve olumlu telkinler vermekten kesinlikle vazgeçmemelisiniz.

 

Devamını Oku
Yorum yapmak için tıkla

Bir cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yukarı