Bizimle iletişime geç
Haberlerim

Haberlerim

Hamilelikte Takviye Vitamin Kullanımı

SAĞLIK

8 Şubat 2020 Cumartesi 15:17:36

Hamilelikte Takviye Vitamin Kullanımı

v

Vitaminler vücuda alınan protein, karbonhidrat ve yağların enerjiye dönüşmesini sağlayan mikro besinlerdir. Eksikliğinde hayati riskleri bulunan vitaminlerin gelişim ve büyümede önemli rolü vardır. Özelikle vücut fonksiyonlarının farklılaşarak fiziksel ve hormonal değişimlerin yaşandığı hamilelik dönemi vitamin kullanımı için en kritik dönemlerdendir.

Hamilelikte Takviye Vitaminler Neden Önemli?

Hamilelik sürecinde anne adayının vücudu bebeğin gelişimini devam ettirmek üzerine programlanır. Kas ve sinir sistemi çok hızlı gelişen fetüs annenin vitamin depolarını kullanarak gelişir. Vücuttaki vitaminin anneye ve bebeğe yeterli gelmemesi ya da vitamin düzeyinin stabilde tutulabilmesi için sağlıklı beslenmenin yanı sıra hamilelikte takviye vitaminlere de ihtiyaç duyulur.

Kullanılması Gereken Vitaminler

Folik Asit/Folat: DNA’nın ve yeni hücrelerin oluşumunu sağlayan B grubundan bir vitamindir.  Hamilelik döneminde kullanılması bebeğin vücudundaki protein sentezini sağlar. Yeşil yapraklı sebzeler, baklagiller ve protein yönünden zengin olan yumurtada bulunur.

Kalsiyum: Depolarının neredeyse tamamı kemik ve dişlerde bulunan kalsiyum bebeğin kemik oluşumu ve gelişiminde etkilidir. Ayrıca kalbin kan pompalamasına yardımcı olarak kanın pıhtılaşmasını sağlar. Yumurta, süt ve süt ürünleri kalsiyum yönünden zengindir.

Magnezyum: Eksiliğinde hamilelikte kramplar ve kasılmaların yaşandığı magnezyum DNA oluşumuna yardımcı olmasının yanı sıra vücuda alınan besinleri enerjiye dönüştürür. Muz, avakado, hindistan cevizi, yulaf ezmesi gibi besinler magnezyum deposudur.

Demir: Vücuttaki oksijenin tüm hücrelere taşınmasına ve depolanmasına yardımcı olan demir yeşil yapraklı sebzelerde ve baklagillerde bulunur. Eksikliğinde anne ve bebekte kan değerlerinde düşüş görülür.

B12 Vitamini: DNA oluşumunu, hücre üretimini ve merkezi sinir sisteminin oluşumunu sağlar. Eksikliğinde en karakteristik belirtinin uzun süreli bellekte gerileme olduğu B12 balık, kırmızı et, yumurta gibi hayvansal ürünlerde bulunur.

C Vitamini: Vücuttaki demir emilimine yardımcı olarak bağışıklık sistemini güçlendiren C vitamini en fazla turunçgillerde ve yeşil biberde bulunur.

D Vitamini: Güçlü kemikler için olmazsa olmaz D vitamini vücuttaki kalsiyumun emilimini sağlar. Eksikliğinde erken doğum ve düşük riski bulunur. D vitamininin en doğal kaynağı güneş ışınlarıdır. Süt ve süt ürünleri ile yağlı deniz ürünleri D vitamini yönünden zengindir.

Omega-3: Bebeğin beyin ve göz gelişiminde oldukça faydalı olan omega-3 vücut tarafından üretilmeyen, dışarıdan takviye edilen yağ asitleridir. Kan basıncını ve kandaki yağ oranını kontrol eder. Kansere yakalanma riskini düşürür.

Vitamin Kullanımında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Vitaminlerin hamilelik süreci boyunca beslenme ya da takviye kapsül kullanılarak temin edilmesi önemlidir fakat hamileliğin ilk 3 ayında aşırı folik asit ihtiyacı duyulduğu gibi bazı kritik dönemlerde vücut bazı vitaminlere daha çok ihtiyaç duyar. Ayrıca vitaminle yeterli miktarda alınmadığında ortaya çıkan eksiklikler olduğu gibi fazla alındığında da anne ve bebekte anomali durumlar görülür. Bu nedenle takviye vitamin kullanımından önce mutlaka hekime danışılmalı ve vücudun ihtiyacı kadar vitamin alınmalıdır.

Devamını Oku
Yorum yapmak için tıkla

Bir cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Popüler

Yeni Haberler

Yukarı