Et Tüketimine Dikkat! Günde 70 Gramdan Fazla Et Tüketimi Bağırsak Kanserine Yol Açabilir
Bizimle iletişime geç
Haberlerim

Haberlerim

Et Tüketimine Dikkat! Günde 70 Gramdan Fazla Et Tüketimi Bağırsak Kanserine Yol Açabilir

SAĞLIK

12 Ocak 2021 Salı 09:00:59

Son Güncelleme: 12/01/2021 09:02:40

Et Tüketimine Dikkat! Günde 70 Gramdan Fazla Et Tüketimi Bağırsak Kanserine Yol Açabilir

Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Eda Balcı, yapılan araştırmacılar sonucunda günlük 70 gramın üzerinde kırmızı et tüketiminin bağırsak kanserine karşı riski artırdığını vurgulayarak, ”Özellikle de işlenmiş et ürünleri, salam ve sucuk gibi ürünleri fazla tüketmemek gerekiyor” dedi.

Beykent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Beslenme ve Diyetetik bölümü Arş. Gör. Eda Balcı, kırmızı et tüketimiyle ilgili çarpıcı açıklamalarda bulundu. Balcı, halk arasında ”bağırsak florası” olarak da bilinen ”bağırsak mikrobiyotası” ile ilgili önemli bilgiler verdi. Bağırsakta bulunan canlı organizma bütünlüğüne ”bağırsak mikrobiyotası” adı verildiğini belirten Balcı, ”Bu canlı organizmalar yararlı ve zararlı türlerde olabilir. Bağırsak mikrobiyotasını, genetik, beslenme, fiziksel aktivite ve yaş gibi birçok faktör etkileyebilmektedir. Bu faktörlerin başında ise beslenme gelmektedir” diyerek et tüketimine dikkat çekti.

 

“İŞLENMİŞ KIRMIZI ET TÜKETİRKEN DİKKAT”

Balcı, hayvansal protein kaynağı olan kırmızı etin ve kırmızı etin işlenmiş hallerinin (salam, sucuk gibi) fazla tüketiminin, özellikle kalın bağırsak kanseri oluşumunda rol oynadığını vurgulayarak şu noktalara dikkat çekti:

“Bunun ile ilgili yapılan bir çalışmada günde 2 porsiyon kırmızı et tüketen insanlarda bağırsak kanserine yakalanma riski haftada yalnızca 1 porsiyon kırmızı et tüketenlerle kıyaslandığında yüzde 35 oranında arttığı gözlenmiştir. Kırmızı et yüksek kaliteli protein kaynağıdır. Özellikle çinko ve demir minerallerinden oldukça zengindir. Vitaminlerden B3, B6 ve B12 vitaminlerinden de zengindir. Bu vitaminlerden özellikle B12 vitamini yalnızca hayvansal kaynaklarda bulunduğu için kırmızı ette B12 vitamini yönünden oldukça iyi bir kaynaktır. Tüm bu faydalı etkilerine karşın kırmızı et tüketilmesine dikkat edilmesi gerekmektedir. Özellikle kırmızı etin işlenmesi ile yapılmış sucuk, salam gibi besinler sağlığımız için ciddi risk oluşturabilmektedir.”

 

“70 GRAMDAN AZ TÜKETİLMELİ”

ingiltere’de yapılan bir araştırmada günlük 70 gram ve üzerinde kırmızı et tüketenlerde bağırsak kanseri riskinin artış gösterdiğini vurgulayan Balcı, ”Bu yüzden kırmızı et için günde 70 gramdan az tüketimi önerilmiştir. Günlük tüketilmesi gereken miktardan fazla kırmızı et tüketmemeye dikkat edilmeli, özellikle de işlenmiş kırmızı et tüketiminden bağırsak sağlığımız için uzak durulmalıdır” diyerek öneride bulundu.

 

“FAZLA TÜKETİM BAĞIRSAK HASTALIKLARI İÇİN RİSK OLUŞTURUYOR”

Balcı, bazı gıdalar ve farklı diyet tiplerinin, bağırsaktaki canlı organizmaların sayısını ve sağlığını etkileyebildiğine dikkat çekerek, “Probiyotikler, prebiyotikler, lif açısından zengin sebze ve meyveler, egzersiz, stresten uzak durmak ve yeterli uyku, bağırsak sağlığı için oldukça önemlidir. Tabi, bazı besinlerin fazla tüketimi ise bağırsak hastalıkları için risk faktörlerindendir. Rafine, işlenmiş gıdalar ve yüksek hayvansal protein tüketimi bağırsak sağlığı için olumsuz sonuçlara neden olabilmektedir. Bu konu ile ilgili yapılan bir çalışmada, ambalajlı gıdaların ve yüksek hayvansal protein içeren bir diyet programının bağırsak sağlığını oldukça kötü etkilediği, bağırsaktaki zararlı ve yararlı bakterilerin dengesini değiştirdiğini göstermektedir.” dedi.

Devamını Oku
Yorum yapmak için tıkla

Bir cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yukarı