Demir Eksikliği ve Belirtileri nedir? Hangi besinler Demir Eksikliği için Faydalıdır?
Bizimle iletişime geç
Haberlerim

Haberlerim

Demir Eksikliği ve Belirtileri nedir? Hangi besinler Demir Eksikliği için Faydalıdır?

SAĞLIK

8 Şubat 2020 Cumartesi 15:22:06

Demir Eksikliği ve Belirtileri nedir? Hangi besinler Demir Eksikliği için Faydalıdır?

Demir eksikliği, genellikle kadınlarda ve çocuklarda görülen bir problemdir. Halsizlik, sinirlilik, baş ağrısı, güçsüzlük gibi belirtileri olan demir eksikliği, kansızlık, B12 eksikliği gibi nedenlerle ortaya çıkabilir.

Demir eksikliği, genellikle kadınlarda ve çocuklarda görülen bir problemdir. Halsizlik, sinirlilik, baş ağrısı, güçsüzlük gibi belirtileri olan demir eksikliği, kansızlık, B12 eksikliği gibi nedenlerle ortaya çıkabilir. Ciddi sorunlar baş göstermemesi için demir eksikliğinin erkenden tedavi edilmesi gerekmektedir. Bir uzmandan yardım alıp ilaç tedavisinin yanı sıra beslenme takvimimize dikkat ederek demir eksikliğinin önüne geçilebilir.

HANGİ BESİNLER İYİ GELİR?

Uzmanlar demir eksikliğine iyi gelen bu 10 besinin beslenme takviminde mutlaka bulunması hakkında uyarmaktadır.

Kabak Çekirdeği: Potasyum, magnezyum ve B,E vitaminleri açısından zengin olan kabak çekirdeği, aynı zamanda içerisinde belli oranda demir barındırmaktadır. Kabak çekirdeği enerjisi yüksek olan bir besindir ve günde 1 avuç tüketilmesi tavsiye edilmektedir.

Yumurta: İçeriğinde yüksek kalitede protein barındıran ve bağışıklık sistemini kuvvetlendiren yumurta, zengin demir içeriği ile anemi riskinin azalmasında büyük yardımcıdır. Her gün tüketilmesi tavsiye edilen yumurta, roka, maydanoz gibi yeşilliklerle beraber tüketildiğinde demir oranı artmaktadır.

Kuru Meyveler: Demir eksikliği ve anemiye iyi gelen besinler arasında kuru meyveler başı çekmektedir. Yüksek antioksidan içeren kuru meyveler de bağışıklık sistemini güçlendirmektedir. Çekirdekli kuru üzümde diğerlerine nazaran daha fazla demir bulunmaktadır. Şeker içeriği yüksek olan bu besinleri tüketirken, özellikle şeker hastaları, dikkatli olunmalıdır.

Kırmızı et: Kansızlığa eğilimli olan kişiler için oldukça faydalı olan kırmızı et, günlük demir ihtiyacının yüzde 15’ini karşılamaktadır.

Kuru Baklagiller: Yüksek içeriği ile anemiye karşı koruyucu olan kuru baklagilleri tüketirken limon ve yeşilliklerle desteklendiğinde demir emilimi artmaktadır. Ancak kuru baklagillerin iyi pişmesi gerekmektedir. Aksi takdirde olumsuz etki gösterebilir.

Karaciğer: Yüksek kolesterol içeriği sebebiyle dikkatli ve uzman kontrolünde tüketilmesi gereken karaciğer, anemi ve demir eksikliğine iyi gelen etkili ve en önemli besinler arasındadır.

Ispanak: Kış sebzesi olan Ispanak, demir için güçlü bir kaynaktır. Demir emilimi için pişmiş olarak tüketilmesi tavsiye edilmektedir.

Pekmez: Takviye edici gıda olan pekmez, bir enerji kaynağıdır ve potasyum, kalsiyum, demir, fosfor açısından oldukça zengindir. Satın alırken doğal olmasına dikkat edilmeli ve şeker içeriği sebebiyle tüketirken dikkatli olunmalıdır.

Beyaz Et: Kırmızı et tüketmeyenlerin yerine alternatif olan beyaz etin demir emilimini daha da arttırmak için pekmez ve limonla hazırlanabilir.

Tahin: Kalsiyum, potasyum ve demir kaynağı olan tahin, enerji deposudur. Kalp sağlığı için faydalı yağ asitleri de barındıran tahin, günlük demir ihtiyacının karşılanmasında oldukça etkili ve önemli bir besin kaynağıdır.

Yemekten hemen sonra çay ve kahve gibi kafeinli içecekler içmemek, gazlı ve asitli içeceklerden uzak durmak, süt ve süt ürünlerini ara öğünlerde tüketmek ve besinlerin yanında C vitamini tüketmek de demir emilimini arttıran diğer tavsiyelerdendir.

Devamını Oku
Yorum yapmak için tıkla

Bir cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yukarı