Çay Tiryakileri Dikkat! Kültürümüzün Vazgeçilmezi Çay Zevki Zehre Dönüşebilir. Şekerli Çay Pek Çok Hastalığa Sebebiyet Verebilir!
Bizimle iletişime geç
Haberlerim

Haberlerim

Çay Tiryakileri Dikkat! Kültürümüzün Vazgeçilmezi Çay Zevki Zehre Dönüşebilir. Şekerli Çay Pek Çok Hastalığa Sebebiyet Verebilir!

SAĞLIK

19 Ocak 2021 Salı 08:54:42

Çay Tiryakileri Dikkat! Kültürümüzün Vazgeçilmezi Çay Zevki Zehre Dönüşebilir. Şekerli Çay Pek Çok Hastalığa Sebebiyet Verebilir!

Türk kültürünün vazgeçilmez lezzetleri arasında olan, sofraların ve sohbetin vazgeçilmez yerini alan çay kimileri tarafından şekerli, kimileri tarafından da şekersiz tüketilmektedir. Şekerli çayın metabolizma hastalıklarına meyili arttırdığını söyleyen İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Sübet Özerdem, İyi bir antioksidan olan çayın şekersiz tüketiminin vücudumuz için oldukça faydalı olduğunu belirtti. Şekeerli ve şekersiz çayın vücuda etkileri nelerdir?

İster yemek esnasında ister yemekten sonra sohbetlerin vazgeçilmez içeceği olan çay tüm özelliğiyle vazgeçilmezlerimiz arasında yerini korumaktadır. Türkiye’de yıllık kişi başı yaklaşık 4 kilogram çay tüketildiğini dile getiren İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Sübet Özerdem, “Şekerli çay metabolizma hastalıklarına meyili artırıyor. Ayrıca diyabet riskiyle beraber kalp damar hastalıkları gelişmesine neden oluyor. İyi bir antioksidan olan çayın şekersiz tüketimi vücudumuz için oldukça faydalı” diyerek çayın zehirli hale gelmeden nasıl tüketilmesi gerektiğine dikkat çekti.

 

“GÜNDE 4 FİNCANDAN FAZLA ÇAY İÇİLMEMELİ”

Çay tüketiminin Türk toplumu için çok değerli bir yere sahip olduğunu ifade eden İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Sübet Özerdem, çayın nasıl tüketilmesi gerektiğiyle ilgili uyarılarda bulundu. Vatandaşı da ikiye bölen çayın şekerli yada şekersiz içilmesiyle ilgili önemli noktalara değinen Özerdem, “Çayın vücuda faydaları ve zararları var ancak şekerli çay içmenin zararları çok fazla. Şeker kendi başına kalori içeriği yüksek olduğu için çayla beraber çok yüksek miktarda alındığında belli hastalıkların riskini artırıyor. Çayın günde 3-4 fincandan daha fazla içilmemesi gerekiyor” diyerek çay tiryakilerine uyarıda bulundu.

 

ŞEKERLİ ÇAY İÇMEK KALP DAMAR HASTALIKLARINI TETİKLEYEBİLİR

Çayı şekerli içmeyi sevenlere uyarılarda bulunan Uzm. Dr. Özerdem, “Şekerli çay diş yapısının bozulmasına neden oluyor ve orada enfeksiyonların kolayca yerleşmesine sebep oluyor. Çok tiryaki olan bir çay içicisinin günde en az 10-15 bardak çay içtiğini farz edersek, ortalama bir küp şekerin de 22 kilokaloriye yakın enerji verdiğini düşünürsek, bir çay içicisi sadece şekerle günlük bazal metabolizmasının 4’te 1’ini karşılamış oluyor. Bu birikim dolayısıyla vücutta ciddi hastalıklara meyil oluşuyor. İnsülün direnci, şekere yatkınlık gelişiyor. Bununla birlikte diyabet riskiyle beraber kalp damar hastalıkları beraberinde geliyor” dedi.

 

ÇAY İYİ BİR ANTİOKSİDAN, YETER Kİ TÜKETİM ZAMANINI İYİ AYARLAYIN

Çayın insan vücudu için faydalı bir içecek olduğunu belirten Özerdem, “Çay bir antioksidan. Bu özelliği sayesinde özellikle kalp damar hastalıklarının azaltılmasında, kolesterol, trigliserid düşmesinde etkili. Damar hastalıkları ve inmenin oluşmasına da engel oluyor. Çay içmek kansızlığa sebep olur diye bir algı var. Çayın içerisinde tanin maddesinin demir emilimini engellendiği biliniyor. Çok çay içen kişilerde, özellikle çayı yemeklerle, yemekten hemen önce ya da sonra tüketirsek ve bu oran artarsa demir eksikliği meyili de oluşturabilir” diyerek açıkladı.

 

ÇAYI NE ZAMAN, NASIL TÜKETMELİYİZ?

Çayın doğru tüketilmesi konusunda açıklamalarda bulunan Özerdem şu noktalara dikkat edilmesi gerektiğini vurguladı: “Çok uzun süre demlenmiş çay içilmemeli. Çay çok sıcak da içilmemeli ve mümkünse 70 derecenin altında içilmeli ki gırtlakta tahrişlere ve tümörlere sebep olmasın. Çay şekerle birlikte içilmemeli çünkü içindeki şeker hem diş hastalıklarına hem de metabolizma hastalıklarına meyil artırıyor. Çay demir eksikliği yapabildiğinden, özellikle bitkisel demirin emilimini bozduğundan yemekten önce, hemen sonra ve beraber içilmemeli.”

Devamını Oku
Yorum yapmak için tıkla

Bir cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yukarı