B12 Vitamini Düşüklüğü Kansızlığın Ve Unutkanlığın Habercisi! B12 Vitamini Hangi Gıdalardan Alınır?
Bizimle iletişime geç
Haberlerim

Haberlerim

B12 Vitamini Düşüklüğü Kansızlığın Ve Unutkanlığın Habercisi! B12 Vitamini Hangi Gıdalardan Alınır?

SAĞLIK

21 Ocak 2021 Perşembe 08:44:15

B12 Vitamini Düşüklüğü Kansızlığın Ve Unutkanlığın Habercisi! B12 Vitamini Hangi Gıdalardan Alınır?

B12 vitamini vücuda gerekli miktarda alınmadığında bazı rahatsızlıklara sebebiyet vermektedir. B12 vitaminin vücut için önemli bir vitamin olduğunu söyleyen Dr. Fevzi Özgönül, bu vitaminin eksik olması durumunda hafıza problemleri yaşanılabileceğini ve kansızlığa da sebep olduğunu belirtti.

Vitamin B12 vücut için son derece önemli olan vitamindir. Dr. Fevzi Özgönül, B12 vitaminin bedenimizde çok önemli iki görevi yerine getirdiğini söyledi.

 

B12 VİTAMİNİ VÜCUTTA HANGİ GÖREVLERİ YAPIYOR

Dr. Fevzi Özgönül B12 vitaminin vücudumuzda iki görevi olduğunu söyleyerek bu görevleri şu şekilde açıkladı:

“1.İlk görevi: Kemik iliğinde, kan hücrelerinin üretiminde görevlidir. Eğer vücudumuzda kan hücrelerinin üretim için yeterince B12 vitamini yoksa o zamanda üretilen kan hücreleri kalitesiz ve güçsüz olurlar, kansızlık şikayeti başlar. Eğer kansızlık şikayetiniz varsa B12 vitamini eksikliğine de mutlaka bakılması gerekir. Bazen sadece demir tedavisi tek başına kansızlık tedavisinde yeterli olmaz yanında B12 takviyesi de gerekir.

2.İkinci önemli görevi: Sinir hücrelerinin, özellikle beyinde bulunan sinir hücrelerinin bilgiyi oluşturma, onu saklama ve bilgiyi aktarma görevlerini yapmasında yardımcıdır. Eğer B12 yeterince vücudumuzda yoksa o zaman bu görevler yerine getirilemez ve bizde unutkanlık başlar. Sık sık eskiden çok kolay hatırladığımız, olayları veya kişileri, onların adlarını hatırlayamayız. Bazen de bildiğimiz bilgileri başkalarına aktarırken zorlanırız. Hani dilimin ucunda fakat hatırlayamıyorum deriz ya. İşte bütün bu tür sıkıntılarımızın baş suçlusu B12 vitamin eksikliğidir. B12 vitamini maalesef vücudumuz tarafından üretilemez mutlaka dışarıdan alınması gerekir. Yiyecekler ile aldığımız B12 vitamininin de sorunsuzca sindirim sisteminden emilmesi gerekir ancak bu işlemlerden sonra vücudumuz tarafından kullanılabilir.”

 

 

B12 VİTAMİNİ HANGİ GIDALARDA BULUNUR?

B12 vitamininin ana kaynağı hayvansal proteinlerdir. Hayvansal protein yemeyen veya çok fazla ekmek hamur işi gıdaları tüketen, et yerine bakliyattan protein almaya çalışan kişilerde B12 vitamin eksikliği oluşmaktadır. Halk arasında bakliyat grubu besinlerin ve tahılların bol miktarda B vitamini içerdiği bilinir fakat burada atlanılan durum B grubu vitaminleri değil B12 vitamininin alınması olduğundan sebzelerde, salatalarda, meyvelerde, şekerli gıdalarda, unlu gıdalarda, tahıl ve bakliyat gurubu besinlerde B12 vitamini bulunmaz.

B12 vitamininin bulunduğu besinleri şu şekilde sıralayabiliriz:

Deniz ürünleri: En çok B12 vitamini balık yumurtasında bulunur, uskumru, somon, sardalye ve ton balıkları da yüksek B12 vitamini içerir.

Etler: Kuzu ciğeri, sığır ciğeri, dana ciğeri, hindi, ördek ve kaz ciğerleri de yüksek B12 içeren besinlerdendir. Sığır, dana ve kuzu eti de hem B12 hem de çinko ve demir bakımından da zengin besinlerdir.

Peynir ve yumurta: Yüksek B12 dışında protein ve kalsiyum da içerir.

Devamını Oku
Yorum yapmak için tıkla

Bir cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yukarı