Son Dakika: İçişleri Bakanı Süleyman Soylu Açıkladı! 1500 Personel Alınacak! Mülakatlar Ne Zaman?
Bizimle iletişime geç
Haberlerim

Haberlerim

Son Dakika: İçişleri Bakanı Süleyman Soylu Açıkladı! 1500 Personel Alınacak! Mülakatlar Ne Zaman?

GÜNDEM

11 Şubat 2021 Perşembe 13:19:53

Son Dakika: İçişleri Bakanı Süleyman Soylu Açıkladı! 1500 Personel Alınacak! Mülakatlar Ne Zaman?

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, Karabük 112 Acil Çağrı Merkezi’nin açılışında önemli açıklamalarda bulundu. 112 Acil Çağrı Merkezlerine ne kadar personel alınacak? Ne zaman alınacak? Personel alımı nasıl yapılacak? Mülakatlar ne zaman yapılacak? İşte detaylar…

Son Dakika: İçişleri Bakanı Süleyman Soylu tarafından personel alımına dair açıklama geldi. Bakan Soylu 112 Acil Çağrı Merkezlerine alımı yapılacak personel için detayları açıkladı. Bakan Soylu, 1500 personelin alınacağı ve ne zaman alınacağına dair tarih açıklamasında da bulundu. Ayrıca asılsız çağrılar ve gereksiz ihbarlar içinde önemli uyarılarda bulundu. İşte personel alımına dair tüm detaylar haberimizde…

112’Yİ MEŞGUL EDERSENİZ EĞER…

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, Karabük 112 Acil Çağrı Merkezi’nin açılışında önemli açıklamalarda bulundu. Açıklamasında 112’yi asılsız çağrılarla meşgul etmenin hangi olumsuz durumlara sebep olacağına değinerek, “2020 yılında toplam 59 milyon 500 bin gereksiz ve asılsız çağrı aldık. Peki bunun yanında imdat isteyenlerin toplam çağrı sayısı 29 milyon 800 bin. Eğer siz gereksiz ve asılsız çağrı için 112’yi meşgul ederseniz bu bir yangına, bir sağlık olayına geç kalmamızı veyahut da elbette ki afet olayına geç kalmanızı sağlayabilecek, polis ve jandarma ekiplerimizin ulaşabileceği bir olaya geç kalmamızı sağlayabilecek en önemli aksaklığı oluşturur” açıklamasında bulundu.

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, Karabük 112 acil çağrı merkezinin açılışı sırasında gelen bir acil çağrıya da cevap verdi. İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, 112 Acil Çağrı Merkezi’nin açılışı’nda Karabük’teydi. Karabük Valisi Fuat Gürel, Karabük Belediye Başkanı Rafet Vergili, İl Emniyet Müdürü Sırrı Tuğ, İl Jandarma Komutanı Bahtiyar Yılmaz, sivil toplum kuruluşu temsilcileri ve vatandaşlar tarafından karşılanan İçişleri Bakanı Soylu, 112 Çağrı Merkezi’ni gezerek incelemelerde bulundular.

1500 PERSONEL ALIMI MART AYI MÜLAKATLARI YAPILACAK!

İçişleri Bakanı Soylu, 112 Acil Çağrı Merkezlerine alınması planlanan 1500 çağrı merkezi personeli hakkında merak edilen detayları paylaştı, “İlk kez bir şey yapıyoruz. Bunun 800’ünü bu okullarda okuyan kardeşlerimizden alacağı. İlk önce KPSS belirlendi, şimdi mülakatları yapacağız. Martı ayı mülakatları yapılacak. Haziran gibi başlatacağız eğitimlerini inşallah” dedi.

Bakan Soylu, Türkiye’nin son zamanlarda yaptığı çalışmalarla güçlü ve ayakları üzerinde durabilen bir ülke olduğunu anlatarak, “Kendi insansız hava aracını yapan bir Türkiye var. Kendi uçağını yapmak için hazırlanan tüm yatırımlarını yapan bir Türkiye var. Kendi imal ettiği arabasıyla bulaşabilmek için gün sayan bir Türkiye var. Cumhurbaşkanımızın riyasetinde başlayan uzayla ülkemizin ve milletimizin tanışma halini ortaya koyabilecek çalışmalarını başlatan güçlü ve ayakları üzerinde duran bir Türkiye var” açıklamasında bulundu.

“81 VİLAYETTE 112 NUMARASI ADI ALTINDA TÜM ACİL ÇAĞRILARI TOPLAMAK”

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, Türkiye’deki 70’inci vilayette 112 Acil Çağrı Merkezi’ni açtıklarını belirterek, açıklamalarına devam etti; “Burada hem emniyet teşkilatımızın hem jandarma hem sağlık teşkilatımızın hem orman teşkilatımızın hem itfaiye teşkilatımızın ve bunun yanında diğer acil çağrı merkezlerimizin çağrı karşılayıcılarının bulunduğu bir merkez burası. 2009 yılında başladık. Antalya ile başladık ve 2016 yılına kadar toplamda 24 ili kendi vilayetlerinde bir 112 çağrı merkezi adı altında topladık. Hedefimiz 81 vilayette 112 numarası adı altında tüm acil çağrıları toplamaktı. Allah nasip ederse haziran ayının sonunda da 112 numarası adı altında vatandaşımızın 112’yi çevirdiğinde tüm acil çağrıları ulaşabilecek sistemi haziran sonu itibariyle oluşturacağız. Eğer her ilde her kurumun kendi merkezini oluştursaydık, yaklaşık 20 katlık bir maliyetle karşılaşacaktık. Bu şekilde insan ve maliyetten iyi bir şekilde maliyetleri azaltıp yatırım daha efektif hale getirip teknolojiyle bunu bütünleştirme imkanına sahip olabildik” ifadelerine yer verdi.

“SİSTEMİN BİR ÖZELLİĞİDE AKILLI SİSTEM”

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, 112 Çağrı Merkezlerinde akıllı, yerli ve milli yazılım sisteminin kullanıldığına vurgu yaptı. Bakan Soylu, sistemin özellikleri hakkında önemli açıklamalarda bulundu, “Sistemin bir özelliği de akıllı sistem, yerli ve milli yazılımla yapmamızdır. Bu sistemle tüm verilerin ne zaman, nerede, ne şekilde geldiği akılı bir çağrı sistemimiz var. Bir metot da e-çağrı sistemi. Şu ana kadar yaklaşık bu konuda 156 bin çağrı aldık. Bunun anlamı nedir? Eğer arabanız kaza yapar ve e-çağrı sistemi varsa otomatik olarak devreye girer, 112’yi arar. 112, o aracın imdadına koşabilecek acil çağrı elemanlarını oraya gönderir. Bu da dünyada birçok yerde olmayan bizde olan ve bunu yanı sırada dünyada olan yerlerde de bu akıllı nesil yazılımı çok daha iyi kullandığımız bir sistem.” ifadelerini kullandı.

“BU KONUDA HERKESTEN ÇOK BÜYÜK KATKI VE DESTEK BEKLİYORUZ”

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, 112’ye gelen asılsız ve gereksiz çağrılara da değinerek, bu konuda vatandaşlardan yardım istediklerine vurgu yaptı. Bakan Soylu, 2020 yılında her iki çağrıdan birinin asılsız ve gereksiz olduğunu belirterek bu tarz çağrılar için önemli uyarılarda bulundu;

“Bir yardım dileyerek söylemek isterim. 2020 yılında toplam 59 milyon 500 gereksiz ve asılsız çağrı aldık. Peki bunun yanında imdat isteyenlerin toplam çağrı sayısı 29 milyon 800 bin. Eğer siz gereksiz ve asılsız çağrı için 112’yi meşgul ederseniz bu bir yangına, bir sağlık olayına geç kalmamızı veyahut da elbette ki afet olayına geç kalmanızı sağlayabilecek, polis ve jandarma ekiplerimizin ulaşabileceği bir olaya geç kalmamızı sağlayabilecek en önemli aksaklığı oluşturur. Bu yönde cezai işlemler var. Bunları arttırdık da. Bazı vilayetler çok iyi olmamıza rağmen bazı vilayetlerimizde bu anlayışı yakalayamadığımızı söylemek isterim. Bu konuda vatandaşımızın da yardımını bekliyoruz. Bu konuda asılsız ve gereksiz şu. Arıyor kapatıyor. Hiçbir anlamı olmadan burayı meşgul ediyor. Bu asılsız çağrı. Gereksiz çağrı ise vatandaş 155’i arıyor tam bilinmediği için 112’ye yönlendiriyor. Herhalde yanlış aradım diye kapatıyor. Biz buna gereksiz çağrı diyoruz. Bu çağrılarda da ciddi bir artış söz konusu. Bu konuda valiliklerimiz ve kurumlarımız bu konuda kamuoyu oluşturarak bu konudaki katkılarını yaparlarsa memnun oluruz. iki asılsız gereksiz çağrı, bir doğru çağrı. Bu rakam büyük bir rakamdır. Bu konuda herkesten çok büyük bir katkı ve destek bekliyoruz.” açıklamasında bulundu.

Devamını Oku
Yorum yapmak için tıkla

Bir cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yukarı