İnternetten Alışveriş Yapanlar İçin Önemli Uyarı! Binlerce Kişi Mağdur! Dikkatli Olun!
Bizimle iletişime geç
Haberlerim

Haberlerim

İnternetten Alışveriş Yapanlar İçin Önemli Uyarı! Binlerce Kişi Mağdur! Dikkatli Olun!

GÜNDEM

14 Şubat 2021 Pazar 16:47:33

İnternetten Alışveriş Yapanlar İçin Önemli Uyarı! Binlerce Kişi Mağdur! Dikkatli Olun!

Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, “Uzaktan alışverişte ürün farklı ya da kırık çıkarsa tüketici satış yapılan firmada muhatabını bulamazsa, ücreti kargo şirketinden tahsil edilebilir”

Son zamanlarda özellikle korona virüs pandemi süreci ile beraber internetten alışverişi yapan kişi sayısı artmaya başladı. Vatandaşlar korona virüsün yarattığı tedirginlik üzerine daha çok internet alışverişine yöneldi. Binlerce vatandaş internet alışverişlerinde sorunlar yaşıyor. Bu kapsamda, Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz internetten ürün alan vatandaşlara uyarılarda bulundu. İşte uyarılar ve konunun detayları…

TÜKETİCİLERİN E- TİCARET ŞİKAYETLERİNDE ARTIŞ YAŞANDIĞINI BELİRTTİ!

Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, internet üzerinden alışveriş yapanlar için uyarılarda bulundu, “Uzaktan alışverişte ürün farklı ya da kırık çıkarsa tüketici satış yapılan firmada muhatabını bulamazsa, ücreti kargo şirketinden tahsil edilebilir” dedi.

Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, pandemi sürecinde internet ortamından alışverişin yaygınlaşması sonrası tüketicilerin e-ticaret şikayetlerinde artış yaşandığını belirtti. Derneğe, geçen yıl 1005 şikayet dilekçesi ulaştığını aktaran Gündüz, bunların büyük bölümünün bankaların kredi kartı aidatı ve hesap işletim ücreti ile e-ticaret olduğunu anlattı.

Türkiye genelinde tüketicinin e-ticaret ve sipariş edilen ürünün teslimi konusunda yaşadığı sorunların arttığına dikkati çeken Gündüz, “Kargonun teslim ettiği ürün kırık, eksik ya da hatalı çıkıyordu. Eskiden bu durumlarda kargo ’Bizi ilgilendirmez’ diyordu. Şimdi yasa gereği kargo şirketlerine ürünleri sağlam alıp, sağlam teslim etme zorunluluğu getirildi. Tüketiciye ürünü teslim etmeden açıp, gösterme zorunluluğu var. Ürünün ayıplı mal çıkması halinde tüketici haklılığı çok fazla” açıklamasında bulundu.

MUHATAP BULUNAMAZSA ÖDEME YAPILAN KARGODAN BEDELİ ALINABİLİR!

Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, İnternet üzerinden alışverişte sahte sitelerin olduğunu ve vatandaşı mağdur ettiklerini belirterek, bu sahte sitelere özlük bilgilerinin verilmesi ile beraber çok sayıda şikayetin kendilerine ulaştığı açıklamasında bulundu. Gündüz,  açıklamalarında internetten yapılan alışverişlerde vatandaşa gelen ürün kusurlu çıkarsa veya tüketici, koşulsuz cayma hakkını kullanmak istediğinde satış yapılan firma bulunamazsa eğer bu durumda kargo şirketinin de zincirleme olarak sorumlu olduğuna vurgu yaptı.

İnternetten alışveriş yapan tüketicilerin, ürünlerini kargo görevlisine ambalajını açtırarak, kontrol ettirmelerini ve almaları konusunda uyarıda bulunan Gündüz, “Kargo firması, bundan imtina ediyorsa ve bizim de bu ürüne ihtiyacımız varsa ’teslim aldım’ bölümüne, ’ürün kontrol edilmeden alınmıştır’ diye ibare düşüp, imzalayabilir. Bu şekilde, ürünü kontrol dışında teslim aldığını ispatlayabilir. Tüketiciler artık uzaktan satışlarda muhatabını bulamazlarsa ki çoğunlukla bulamıyorlar, ödeme yaptıkları kargodan bunun bedelini alabilirler” ifadelerini kullandı.

TÜKETİCİLER BİR SORUNLA KARŞILAŞIRSA, TÜKETİCİ DERNEKLERİNE DANIŞSIN!

Gündüz, Kargo, poşeti açıp göstermediği için tüketicinin istediği ürün olup olmadığını bilmediğini belirterek, ürünü açtıktan sonra farkına varıp hakkını aramaya başladığını dile getirerek açıklamalarına devam etti;

“Hakkını kimden arayacak, satıcıdan. O satıcılar aslında Türkiye’nin büyük kentlerinde, metropol ilçelerinde günlük ofis kiralıyor. Vergi levhası alıyorlar ve sonra kaybolup gidiyorlar. Tüketici, hakem heyetine başvurduğunda, ’Benim istediğim ürün gelmedi. 15 gün içerisinde uzaktan satıştan cayma hakkım var. Bu hakkımı kullanmak istiyorum’ dediğinde firmayı bulamıyor. Resmi kurumlar da bulamıyor. Kargolar, ürününü taşıdıkları firmalar adına tahsilat yapıyor. Ben, bana poşeti açtırmayan kargoya bunun bedelini ödemiş oluyorum. Elinde de makbuzu var, kargonun. Bu kargo sorumluluk alıyor aslında. İşte bu sorumluluğun sonuca ulaştığı karar Talas Kaymakamlığı Hakem Heyeti’nden çıktı ve kesinleşti. Tüketiciler böyle bir sorunla karşılaşırsa, önce tüketici derneklerine danışsın.” açıklamasında bulundu.

TÜKETİCİLER YAŞADIKLARI MAĞDURİYETİ ANLATTI!

Vatandaşlar tarafından bu konuda şikayetler gelmeye devam ediyor. Çok fazla vatandaş istedikleri ürün yerine farklı alakasız ürünler geldiğini ifade ediyor. Bu kapsamda vatandaşlardan bazıları başından geçen olayları anlattı. İnternetten nevresim aldığını açıklayan vatandaş sözlerine şu şekilde devam etti;

“Bana kargo geldiğinde içerisinde yırtık çorap, bez parçaları koymuşlar. Şikayet etmem gerekirken etmedim, ’Haram olsun’ dedim. Yaklaşık 2 yıl önce bu olayı yaşadım. Sonrasında da internetten hiç alışveriş yapmadım. Çocuklarım zaman zaman internetten alışveriş yapıyor, ama ben tercih etmiyorum” ifadelerini kullandı.

Başka bir tüketici ise “İnternet alışverişlerinde birçok insanın dolandırıldığını, farklı ürünler geldiğini, kargodan kırık halde eline ulaştığını duydum. Bundan dolayı dolandırılmamak, bu tür olay yaşamamak için internetten alışveriş yapmıyorum. Normal alışverişlerde de kargoyla teslimi tercih etmiyorum. Daha güvenli olduğunu düşündüğüm mağazaya gidip görerek istediğim ürünü alıyorum. Korkulu rüya görmektense uykusuz kalmayı tercih ediyorum” açıklamasında bulundu.

Devamını Oku
Yorum yapmak için tıkla

Bir cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yukarı