Yazarlar Astroloji
Gündem:
Gündem

Bel Fıtığı İçin Egzersiz Önerileri

29 Ocak 2018 Pazartesi 13:49
Bel Fıtığı İçin Egzersiz Önerileri

Yanlış fiziksel hareketler ve bilinçsizce spor yapılmasıbel ağrısı, bel fıtığı gibi problemlerin ortaya çıkmasına neden olmaktadır.

Yanlış fiziksel hareketler ve bilinçsizce spor yapılmasıbel ağrısı, bel fıtığı gibi problemlerin ortaya çıkmasına neden olmaktadır.

 

Beyin, Sinir ve Omurilik Doç. Dr. Ahmet Yıldızhan, uzun saatler boyunca hareketsiz kalma, sürekli aynı hareketi yapmabirçok kişiyi bel ağrısı ve bel fıtığı problemi ile karşı karşıya bıraktığını ifade ederek önemli tavsiyelerde bulundu.

 

Doç. Dr. Ahmet Yıldızhan, vücut esnekliğini arttırma ve kasları güçlendirmenin bel fıtığı riskini düşürdüğünü, bel fıtığının ilerlemesini önlediğini belirterek, uzman hekim ve fizyoterapistler tarafındanönerilen hareketlerin düzenli olarak yapılması gerektiğini önerdi. Bu hareketlerinpek çok kişide bel fıtığıproblemini ortadan kaldırdığını da sözlerine ekledi.

 

Hangi Sporlar Yapılmalı?

 

Yıldızhan, doğru, sürekli ve bilinçli spor yapmanın bel problemleri ile vücudun genel sağlık durumunu da iyileştirdiğini bildirdi. Yürüme ve bisiklet sürme gibi kolay egzersizlerin düzenli olarak yapılmasının bel fıtığı kaynaklı problemleri hafiflettiğini de vurgulayan Doç. Dr. Yıldızhan,  bel fıtığı olanların mutlaka yapması gereken sporların başında yüzme geldiği bilgisini vererek şöyle devam etti:

“Suyun kaldırma kuvvetinin omurga üzerine binen ağırlığı azaltması bel fıtığı hastalarının büyük oranda rahatlamasını sağlamaktadır. Yüzme vücuttaki tüm kasları çalıştıran bir egzersiz olduğu için bel ve karın bölgesindeki kasları güçlendirmektedir. Bu da bel fıtığı kaynaklı ağrıların şiddetinin azalmasında yüz güldürücü sonuçlar elde etmeyi sağlamaktadır.”

 

Yardımcı Egzersizler

 

Çeşitli sporların yanında günlük egzersizlerin yapılmasıyla bel fıtığı tedavisinde son derece olumlu sonuçlar alındığını söyleyen Ahmet Yıldızhan, uzman hekimler tarafından belirlenen hareketleri düzenli olarak yapmanın bel kaslarının güçlendirdiği ve omurganın düzgün biçimini koruduğunu dile getirdi.

 

Yapılan egzersizlerle şiddetli ağrıların hafifleyebildiğini ifade eden Yıldızhan, “Sırt üstü yatar pozisyonda bacakları sırayla 90 derece kaldırmak, bir sandalye ya da iskemleye dayanarak çökmek ve kalkmak, dört ayak üzeri pozisyonundayken 10 saniye beli çukurlaştırmak ve daha sonra sırtı kamburlaştırmak bel fıtığına sahip hastaların rahatlamasını sağlayan egzersizler arasında yer almaktadır.” şeklinde önerilerde bulundu.

 

Bu egzersizlerin yaklaşık 15 dakika kadar sürdüğünü dile getiren Doç. Dr. Yıldızhan,  günün her saati yapılabilen egzersizleri sabırlı ve düzenli bir şekilde yapılması gerektiği konusuna dikkat çekti. Egzersizlerin uzun vadede önemli faydalar sağladığının altını çizen Ahmet Yıldızhan, doktor tavsiyelerine uymanın da iyileşmeye katkı sağladığını söyledi.

 

Nöroşirurji Uzmanı

Doç. Dr. Ahmet Yıldızhan

www.ahmetyildizhan.net

Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×

Mustafa Sevim "gördüğüme Sevindim"...
Eğitim süresinin ilk basamaklarını Kırklareli de, başarıyla tamamlayan Mustafa Sevim, Üniversite hayatını...

Haberi Oku